Waar veel kleine auto-ondernemingen ervan dromen een zelfgebouwde sportwagen/supercar/Veyron-killer op de markt te brengen, maar vaak niet verder komen dan één prototype en wat wilde plannen, is het Melkus al gelukt om met de RS2000 toe te treden op de sportwagenmarkt. De Duitsers komen nu terug met een speciaal smaakje van hun ó zo geliefde bochtenridder: de Black Edition.
De eerste plannen van het uit de as herrezen Melkus kwamen al in 2006 voorbij. Een jaartje of drie later stond er dan eindelijk echt een model te shinen en mochten we de auto zelfs toevoegen aan ons heilige gespot-archief. Destijds gingen ze -in Duitsland weg voor ongeveer €110k, dus wat maakt deze Melkus zo bijzonder dat de vraagprijs met ruim 35% is gestegen?
Om te beginnen is er een zwarte pianolak aangebracht. Die bestaat uit zes afzonderlijk opgeschuurde laklagen. De buitenkant heeft verder een bodykit van carbonfiber gekregen -die ook op de RS2000 GTS wordt gemonteerd- en aan de binnenkant is naar hartenlust gestrooid met leer en alcantara, afgewerkt met bruine stiksels en details. In het dashboard is een nieuwe infotainment-unit geplaatst en de remmen hebben een upgrade naar ‘high performance’ gekregen.
In tegenstelling tot de reguliere Melkusjes (270 pk) heeft deze versie 325 paardjes voorhanden. Die worden nog altijd uit een turbogeblazen 2.0-liter viercilinder getrokken. Goed voor een 0 tot 100 km/u-sprint van 4.5 seconden en en topsnelheid van 270 km/u. Een specifiek gewicht wordt trouwens niet genoemd, maar die zal net als bij de ‘standaard’ versies rond de 950 á 1.000 kg liggen. Rijplezier gegarandeerd dus, in dergelijke gevleugelde tweezitters.
| | | |
Комментариев нет:
Отправить комментарий